Музиканти з трьох континентів і сюрпризи українською: Як у Вінниці завершився шалений джазфест

    20 вересня, у Вінницькому обласному академічному музично-драматичному театрі імені Садовського урочисто розпочався ХХIII міжнародний фестиваль VINNYTSIA JAZZFEST – 2019. На церемонії відкриття і на мюзиклі "Бал у Савої", який показав вінничанам Київський національний академічний театр оперети.

    "Вже двадцять третій раз я виходжу на сцену і дуже хвилююся, тому що хочеться, щоб наш фестиваль був найкращим. Здається, він таким і є, адже у нього є ви – найкраща у світі публіка!" – сказав у вітальному слові головний режисер фестивалю заслужений діяч мистецтв України Павло Третьяков. Разом з Третьяковим на сцену вийшла й арт-продюсерка VINNYTSIA JAZZFEST, заслужена артистка України Ірина Френкель. Френкель і Третьякова давно називають "мамою й татом" джазового фестивалю.

    А ще на сцену запросили ексголову Вінницької ОДА Валерія Коровія, який буквально перед фестивалем склав свої повноваження, але всіляко сприяв організації щорічного дійства, і його наступника – голову ОДА Владислава Скальського, для якого щойно завершився перший робочий день у новому статусі. Скальський, як і Коровій, виявився меломаном, а з колективом НАТО – Національного академічного театру оперети, який давав виставу в день відкриття фестивалю, він знайомий давно.

Разом з вінничанами на сцену вийшла й заступниця директора Київського національного театру оперети, заслужена працівниця культури України Оксана Когут. Їй під час урочистої церемонії відкриття фестивалю колективу Київського національного театру оперети "мама й тато" джазового фестивалю вручили в подарунок годинник, який "відлічуватиме час до наступних зустрічей".

    Після традиційних слів "ХХIII міжнародний фестиваль VINNYTSIA JAZZFEST відкрито!" розпочався видовищний мюзикл "Бал у Савої", який переможно крокує найкращими сценами Європи.

    Генеральний директор та художній керівник Київського національного академічного театру оперети Богдан Струтинський поставив "Бал у Савої" за однойменною оперетою угорського композитора Пала Абрахама. Опереті майже 90 років, вона з дня прем’єри у 1932 році в Берліні не залишає байдужими глядачів у всьому світі. Ця жартівлива історія, сплетена з інтриг, несподіванок, щирих захоплень і неочікуваних розчарувань, у виконанні київських акторів вийшла щедро приплавленою чудовою музикою, найрізноманітнішими танцями і чудовими костюмами. Все це детально і яскраво передавало "епоху Великого Гетсбі".

 Степ, до речі, особливо припав до душі вінницькому глядачеві, і кияни, очевидно, передбачали, що так має бути: для сцени замовили спеціальне покриття з небиткого кольорового скла зі світлодіодами. Тобто степ лунав на весь зал, чим просто приворожував глядачів, та ще й супроводжувався світломузикою.

А ще спеціально для вистави була створена унікальна колекція костюмів "Знаки Зодіаку", яка засліжила на окремий шквал оплесків.

Завершився перший день фестивалю не тільки тривалими оплесками, але й красивим курйозом: київські актори передали вінничанам у подарунок ...теж годинник. Він теж відлічуватиме години, дні до зустрічей і роки нових фестивалів.

21 вересня, на глядачів фестивалю очікувало зіркове джазове тріо "Dock In Absolute" і проєкт "Монюшко по-джазовому".

За 23 роки вінницьких джазових фестивалів зала, в якій відбуваються концерти міжнародних днів джазової музики, бачила і чула дійства різного ступеня приголомшливості, але такого, як учора, 22 вересня, під час закриття джазфесту, ще не було. Просто посеред пісні глядачі піднімалися й захоплено аплодували стоячи, танцювали, підспівували і навіть втирали сльози розчулення. Анонс концерту зацікавив глядачів уже тим, що на вінницьку сцену одночасно мали вийти музиканти з трьох країн і навіть з трьох континентів: співачка Доріт Горен і саксофоніст Алекс Горен, контрабасист Валерій Ліпец, піаніст Олександр Слуцький (Ізраїль), Рой Янг (Ямайка), і барабанщик Гладвін Машоко (Південно-Африканська Республіка). Усі разом вони склали, без перебільшення, фантастичний секстет "Jazzy Latin Groove B&W".

Сюрпризом для джазоманів стала розповідь Алекса Горена про те, що він народився і до десяти років ріс у Вінниці. Щоправда, ні українською, ні російською Алекс розмовляти зі сцени не пробував, хіба що кілька разів сказав "Дякую", коли зал вибухав оплесками.

А от його чарівна дружина Доріт сказала кілька фраз російською і заспівала дві пісні українською – спеціально до фестивалю вивчила "Два кольори" і "Чорнобривці". І нехай вони співалися зі значним акцентом, але джаз-діва буквально поставила зал на вуха. Вслухаючись у знайомі слова, дехто з глядачів крадькома втирав сльози розчулення, але потім усі усміхалися й аплодували, аплодували і ще раз аплодували.

Два кольори" Доріт співала ще й на біс, але, до речі, вихід на біс цим не обмежився - Доріт і Рой влаштували справжню міні-виставу, залучаючи до виконання пісень усіх присутніх у залі.

Король блюзу Рой Янг, схоже, вміє навіть мертвого розворушити, розсмішити і примусити плескати в долоні аж до болю. Окремим козирем завершального фестивального концерту була неймовірна міміка артиста. Без неї концерт точно не мав би такого шаленого успіху. І вона ще раз довела: джаз без емоцій – не джаз.

"Мама й тато" фестивалю – артпродюсерка Ірина Френкель і режисер Павло Третьяков – на завершення концерту запросили на сцену міського голову Сергія Моргунова – саме на його особисте запрошення приїхав секстет.