«Я дивний барабанщик»

VINNYTSIA JAZZFEST розпочався ударним соло

- Павел Файт став першим джазменом, який зіграв на 22-му джазовому фестивалі у Вінниці.

- Чех грав один на барабанах. А музичний супровід робив собі електронною музикою та власним голосом.

- Містичний виступ завершив незвично — грою на… голові.

 

Увечері, 20 вересня, розпочався вже 22-ий, по рахунку, VINNYTSIA JAZZFEST. Цьогорічна програма насичена і організатори на перший день зробили «pre-party»: такий собі аперитив, аби розігріти апетит вінничан до джазу. І «закускою» став концерт чеського барабанщика Павла Файта — джазмена, який раніше був рок-барабанщиком та завжди вважав себе дивним. На початку виступу чоловік привітався з аудиторією — декількома десятками вінничан, які прийшли у ресторан Mont Blanc. — Це соло концерт, я буду грати на барабанах. Без вокалу та інших інструментів. Перед вами гратиме один дурнуватий барабанщик. Але я сподіваюсь, що вам буде до вподоби те, що я гратиму, — сказав чоловік на початку свого виступу.

 

Узявши до рук палички він почав вистукувати ритми. Спочатку ледве вдаряв по барабану та міді, а потім все сильніше-сильніше. Його гра плавно переходила, то у гучний стукіт, то в м’яке постукування.

 

Файт грав так, наче вводив аудиторію в транс. Цю атмосферу довершували протяжні духові звуки, які він вмикав на запису. Тож деякі люди й входили в цей ритм, похитуючи головами та ледве помітно усміхаючись.

Між своїми композиціями джазмен інколи казав «Спасибо» і «Дякую» аудиторії. Але його музику так і не вдалося передбачити: ритми різко міняли один одного, хоча барабанщик, здавалося б, вистукував одне й теж саме. Зі сцени він зізнавався слухачам, що полюбляє полі-ритми. І одну з пісень він назвав «Один. Два. Три». Адже як казав чеський барабанщик, тут одразу три ритми. Так і було — вони різко змінювалися між собою як по швидкості, так і по силі удару барабанними паличками.

 

Раптом, після чергової пісні, чоловік встав з-за барабанної установки. Увімкнув музичний супровід та почав повторювати кілька строк чеською мовою. Уявлялося, що він читає якийсь дитячий віршик. Але як потім сказав Файт — «це просто його фантазія поєднання чеської з іншими мовами, що складно перекласти». Його музика дуже нетипова. Іноді вгадувалися рок-мотиви Led Zeppelin, майже AC DC. Інколи — удари утворювали містичну, шаманську музику. А іноді — здавалося, що він удавав з себе хлопця, який в перший раз сів за барабани та б’є, аби дізнатися, які ж вони видають звуки. Завершив свій виступ Павел Файт так само незвично, як і почав. — Не кожен барабанщик так вміє грати, а я вмію, — сказав чоловік. Та попросив ведучу приставити мікрофон до його голови… і почав вибивати по своїй макітрі ритми.

Вже після люди мали змогу поспілкуватися з барабанщиком-джазменом. Павел розповів, що містичні мотиви в його творчості з’явилися після проекту в Якутську, де він грав, а шаманка співала під його барабани.

 

Шаманом себе не вважає, але казав, що завжди був дивним барабанщиком. А люди зізнавались джазмену, що його музика схожа рок-балади, є терапією, яка приносить мир в серце та навіть нагадує Київ.