Pavel Fajt (Чехія)

Pavel Fajt (Чехія) Жанр: барабанно-електронний перформанс
Склад: Павло Файт (барабани, «звукове коло», електроніка, голос)

Сольний концерт барабанщика на джазовому фестивалі...
Звучить нуднувато? Відразу уявляється довге соло, яке нехай захоплює на початку своїм грувом, але, стає усе більш стомлюючим...
Відразу обмовимося: все вищесказане – категорично не про концерт чеського барабанщика Павела Файта!
Одноманітність у його музиці відшукати вам не вдасться, навіть якщо дуже постараєтеся!
Свою музичну біографію Павел Файт розпочав у 80-ті роки минулого сторіччя. На зорі кар'єри як композитор співпрацював з театрами, у 1983-му - гучно заявив про себе як професійний музикант у складі групи Dunaj – легенди чеського альтернативного року. Двома роками пізніше разом з вокалісткою цього колективу Івою Біттовою створив дует, що досягнув визнання далеко за межами рідної країни: концерти одночасно авангардного й ліричного дуету з успіхом проходили в Європі, США і Японії. Музикантів помітив легендарний гітарист Фред Фріт, разом з яким вони виступили на одному з фестивалів у Франції і знялися у знаменитому документальному фільмі Step Across the Border.
У 1990-ті Павел Файт заснував власну рок-групу Pluto. Колектив скорив публіку енергійними й доступними для масового слухача піснями, які, проте, завжди балансували на грані авангардів. Барабанщик завжди залишався відкритим для музичних експериментів: з американськими й угорськими авангардистами у складі проекту The Danubians, з якутською вокалісткою-шаманом Степанидою Борисовою, а також виконуючи містичну музику Георгія Гурджиєва з німецькою співачкою Уною Кастнер. Цей список можна продовжувати ще досить довго… До 2001 року Павел Файт прийшов до формату сольних експериментів і випустив свій перший соло-альбом Drumtrek.
Його логічним продовженням став сольний концертний проект Drumming Alley, який музикант представить на VINNYTSIA JAZZFEST-2018.
Його суть – показати різні музичні стилі за допомогою барабанів і електроніки.
Поліритмічна палітра Павела Файта настільки широка, що жоден з концертів проекту не повторює попередній: багато чого тут залежить від акустики зали, реакції публіки і настрою маестро. Досвідчені меломани розчують тут і класику, і етнічні ритми.
Чуйний слухач відчує не тільки і не стільки складну музичну тканину, а скоріше - сеанс музичної терапії, густо замішаний на східній філософії і європейської музичній традиції. Сам Павел говорить, що найбільш вдалими місцями для проведення таких концертів є не концертні зали, а галереї, церкви, синагоги, замки, театри, фабричні простори і, звичайно ж, open air’и. Саме у таких місцях звук барабанів, дивовижного «звукового кола», голосу і синтезаторів знаходить новий контент, випромінюючи у навколишнє середовище несподівані гармонії і відкриваючи перед слухачами невідомі світи.